Toimitusehdot

Osuko Services Oy:n tuotemyynnin toimitusehdot

Tuotteet ja tuotehinnat

Tuotteiden hinnat on esitetty pääosin tuote-esittelyjen yhteydessä tai erikseen pyydetyssä tuotetta käsittelevässä tarjouksessa. Tuotteisiin sisältyy arvonlisäveroa. Veroerittely esitetään tilausvahvistuksessa. Myyjällä on oikeus hinnantarkistuksiin.

Tilauksen alkaminen ja voimassaolo

Tilaus on voimassa siitä alkaen, kun asiakas vastaanottaa tilatun tuotteen myyntilaskun paperisena tai myyjän lähettämällä sähköpostilla tai verkkokauppaostoksen maksamisen jälkeen.

Sopimuksen vahvistaminen

Asiakas vahvistaa sopimuksen maksamalla myyjän asiakkaalle toimittaman tilatun tuotteen myyntilaskun. Asiakkaan maksusuorituksen saavuttua myyjän tilille myyjä lähettää asiakkaalle tilausvahvistuksen sähköpostilla tai tekstiviestillä. Tuotteen toimitus asiakkaalle käynnistyy viipymättä maksusuorituksen saavuttua myyjän tilille. Myyjän tiedossa olevat toimitusviivästykset ilmoitetaan asiakkaalle viimeistään tilausvahvistuksen yhteydessä sähköpostilla tai tekstiviestillä.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Sopimuksen peruuttaminen

Myytävillä tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Asiakkaan ja myyjän välinen sopimus voidaan perua ilman asiakkaalle aiheutuvia kustannuksia, mikäli peruutus tehdään ennen tilatun tuotteen toimituksen käynnistymistä asiakkaalle. Asiakas voi peruuttaa sopimuksen 14 vuorokauden kuluessa ostamansa tuotteen noutamisesta. Noutohetkeksi katsotaan se päivä, jolloin paketti on noudettu kuljetusyrityksen (Posti, Matkahuolto tai vastaava) omasta tai kumppanin toimipisteestä tai toimitettu tilauksessa annettuun osoitteeseen.

Peruuttamisilmoitus

Peruuttamisilmoitus on tehtävä sähköpostilla Osuko Services Oy:n sähköpostiosoitteeseen info(at)osuko.fi 14 vuorokauden kuluessa tuotteen noutamisesta. Myyjä ilmoittaa peruuttamisilmoituksen saapumisesta asiakkaalle viipymättä sähköpostilla. Peruuttamisilmoitukseen tulee kirjoittaa palauttajan yhteystiedot sekä IBAN-tilinumero maksusuorituksen palautusta varten. Palautettava tuote tulee pakata hyvin ja lähettää osoitteeseen:

Osuko Services Oy
Puroilantie 40
91410 Jokirinne
Puhelin 044 7000 105
info@osuko.fi

Asiakas vastaa tuotteen palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista. Tuotteeseen tai sen pakettiin ei saa tehdä merkintöjä eikä teippi- tai vastaavia jälkiä.

Tuotteen palauttaminen sopimusta peruutettaessa

Asiakkaan peruuttaessa sopimuksen 14 vuorokauden kuluessa tuotteen noutamisesta, on tuote palautettava myyjälle viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 vuorokauden kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Tuotteen on oltava olennaisesti muuttumaton ja ehdottoman myyntikuntoinen sekä sen sisältöinen kuin millaisena se asiakkaalle toimitettiin. Asiakas on velvollinen palauttamaan tuotteen omalla kustannuksellaan. Asiakkaan maksusuoritus palautetaan asiakkaalle viipymättä, kun asiakkaan palauttaman tuotteen käyttämättömyys ja toimivuus on tarkistettu. Asiakkaalle hyvitetään tuotteesta
enintään asiakkaan maksama hinta, vaikka tuotteen hinta olisi myöhemmin muuttunut.

Käyttöön otetun tuotteen palauttaminen

Mikäli asiakas on ottanut tuotteen käyttöön tai tuote on asiakkaan toimenpiteiden seurauksena vikaantunut tai sitä on käytetty enemmän kuin mitä tuotteen ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi olisi ollut kohtuullista, asiakas vastaa tuotteen arvon alenemisesta ja myyjällä on oikeus vähentää tuotteen korjauksesta tai arvon alenemisesta aiheutuneet kustannukset. Asiakkaalle palautetaan asiakkaan maksusuoritus vähennettynä edellä mainitut kustannukset.

Virheettömän tuotteen palautus/vaihto

Virheettömän tuotteen palautus/vaihtokustannuksista vastaa asiakas. Asiakas saa itse valita edullisimman palautusvaihtoehdon virheettömälle tuotteelle. Virheettömän palautustuotteen rahtikustannukset pitää olla maksettuna asiakkaan toimesta, maksamatonta virheetöntä palautusta ei lunasteta.

Asiakas voi omin kustannuksin palauttaa tuotteen myös Osuko Services Oy:n
toimipisteeseen (osoite yllä).

Palautusilmoitus on tehtävä aina ennen palautusta. Samoin palautusajasta
toimipisteeseen on sovittava ennen tuotteen tuontia toimipisteeseen.

Tuotevirheen korjaaminen

Mikäli asiakas epäilee tuotteen olevan rikki tai muutoin puutteellinen, tulee asiakkaan ottaa
yhteys myyjään ja tehdä virheilmoitus. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta
tuotteesta on tehtävä 14 vuorokauden sisällä tuotteen saapumisesta. Jos paketti on
vioittunut postissa/kuljetusyrityksen toimesta, on tuotteesta tehtävä välittömästi
reklamaatio postiin/kuljetusyritykselle.

Myyjällä on kuluttajasuojalain tuotevirhevastuu myymistään tuotteista. Tuotevirhevastuu
sisältää materiaali- ja valmistusvirheet, jotka ovat tuotteessa myyntihetkellä. Virheellisen
tuotteen palautus tapahtuu, kuten normaali tuotteen palautus. Asiakkaan ei tuotevirhepalautuksessa tarvitse maksaa rahtimaksua. Ennen virheellisen tuotteen palautusta asiakkaan tulee olla yhteydessä myyjään sähköpostitse osoitteeseen info(at)osuko.fi tai puhelimitse numeroon 044 7000 105.

Asiakkaan tulee ilmoittaa, palautetaanko tuote ja halutaanko maksusuoritus takaisin vai halutaanko, että vastaava tuote lähetetään vioittuneen tilalle. Maksusuorituksen palautusta varten asiakkaan tulee ilmoittaa myyjälle tilinumero. Ilmoituksen voi tehdä sähköpostilla osoitteeseen info(at)osuko.fi.

Myyjän tuotevirhevastuu raukeaa käyttövirheistä tai ulkoisista tekijöistä johtuvista rikkoutumisista tai toimintahäiriöistä. Tuotetta on käytettävä käyttöohjeiden ja käyttötarkoituksen mukaan. Mikäli tuotteen tavanomainen käyttö vaatii huoltoa, tulee sitä huoltaa säännöllisesti ja ohjeiden mukaan. Asiakkaan tulee tarkistaa tuotteen ominaisuuksien toimivuus kohtuullisessa ajassa tuotteen vastaanottamisen jälkeen.

Asiakasta opastetaan ja neuvotaan tarvittaessa. Mikäli tuote ei sisällä käyttö- tai huolto- ohjeita, tulee ottaa yhteyttä myyjään tuotteen asianmukaisen käytön ja huollon varmistamiseksi.

Kuljetuksessa kadonnut tuote

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä
välittömästi osoitteeseen info(at)osuko.fi sekä tehdä reklamaatio postiin/kuljetusyritykselle.
Tästä sopimuksesta mahdollisesti aiheutuvat riita-asiat ratkaistaan myyjän kotipaikan
yleisessä alioikeudessa. Riita-asioissa pyritään ensisijaisesti sopimiseen.
Euroopan komission verkkovälitteinen riidanratkaisufoorumi: http://ec.europa.eu/odr